Pagina's

woensdag 23 januari 2013

beker en ratje

De afgelopen week heb ik niet stil gezeten. Hoewel ik eind vorig jaar de zin om te haken bijna kwijt was heb ik hem nu weer helemaal te pakken!

Ik had natuurlijk een bestelling gekregen voor een kerststal, dus daar ben ik al aan begonnen. Het koppeltje Maria en Jozef hebben samen al een klein kindje Jezus, maar het bezoek moet nog komen.
Ook hebben ze nog geen gezichtjes omdat ik die op het laatst erop ga borduren. Dan weet ik precies wat ik bij de eerste heb gedaan tegen dat ik bij de laatste kom, en zo niet het risico loop dat ze er totaal verschillend uitzien :) (jaja, ik ben enorm perfectionistisch :s kan er niets aan doen)

Maar hier het eerste deel dan al:

Daarnaast heb ik in het teken van valentijn het ratje "valentijn" uit het boekje "dierenvriendjes haken" van Christel Krukkert gehaakt. De voorpootjes lukte me echt niet goed dus die heb ik iets anders gehaakt, en ook de achterpootjes heb ik een paar keer over moeten doen voor ik er tevreden over was. Niet het meest gemakkelijke patroon, maar het resultaat ben ik uiteindelijk toch tevreden over.

Als laatst heb ik ook een beker gemaakt voor mijn andere neefje, die kan natuurlijk niet achterblijven. Hij is gek op apen, dus heb ik een aap voor hem op een beker gehaakt. Nu nog een beker voor mijn nichtje en ik heb iedereen gehad :)

2 opmerkingen:

  1. hey ik zag je patroon en dacht ik wil dat ook maken maar ik ben nog een beginner in haken en snapte dat met 2v in 2e vast niet.
    moet je dan elke keer 1v overslaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo, je hoeft hier niet een steek over te slaan. wat ik bedoel is dat je in elke 2e vaste, 2 vaste maakt. Dus in de eerst steek doe je 1 vaste, en in de 2e steek 2, dan in de 3e steek 1 vaste, en in de 4e steek weer 2, enzovoort.

    Is het op deze manier een beetje duidelijker?

    BeantwoordenVerwijderen