Pagina's

donderdag 7 maart 2013

Nijlpaard en koala sleutelhanger 2

Deze week was ik bezig met het haken van de nijlpaard voor mijn zus toen ik een vraag kreeg of ik die koala van delicious crochet ook in sleutelhanger formaat kon haken. Nu vind ik mezelf nog niet ervaren genoeg om een heel patroon aan te passen, maar ik had ergens nog een hele dunne draad grijs liggen, dus ik dacht dat ik dat misschien kon doen. En ja hoor, dat lukte. Het is echt wel priegelwerk maar ik ben zelf wel erg tevreden over het resultaat. Wel was het raar dat de armpjes en beentjes toch niet goed uitkwamen, dus die heb ik wel naar gevoel moeten verkleinen. Maar als dat alles is gaat het wel. Het resultaat is ongeveer 9 centimeter lang.
Nu de nijlpaard daar lag met nog 2 missende pootjes was het ook niet lastig om die daarna snel af te werken. Het patroon van de nijlpaard is gratis en kan je hier vinden, wel heb ik er zelf nog 2 tanden aan toegevoegd. Een nijlpaard heeft tanden als hij een open bek heeft vind ik :) Het grijs is erg lastig te fotograferen, zowel de koala en nijlpaard lijken op deze foto's bijna wit, terwijl ze toch echt wel grijs zijn! Zeker de nijlpaard is een stuk donkerder.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten