Pagina's

maandag 13 augustus 2012

Tasje haken



2 weken geleden waren we nog eens in de Efteling, en terwijl we aan het wachten waren op het tweede deel van de groep zag ik een medewerker van de Efteling lopen met een geweldige roodkapje handtas!
Ik vond hem zo leuk dat ik besloot toch maar in de winkeltjes te kijken of ze hem nu (nog) hadden. We waren al een tijdje aan het speculeren hoe duur hij zou zijn. De Efteling kennende zal hij niet goedkoop zijn. Ikzelf dacht aan een euro of 20, mijn vriend dacht eerder aan 25 euro, en mijn nichtje dacht: "laat ik eens optimistisch zijn, ik denk 10 euro!"

Uiteindelijk doken we een winkeltje in en we vonden hem. Voor maar 9 euro! Dat kon ik niet laten liggen, dus ik nam er meteen 1! In de winkel stond ook een mevrouw, die zodra ze zag dat ik hem had, en ons hoorde praten dat het echt niet duur was, er ook gelijk een wilde hebben. Zelfs mijn zusje had besloten hem toch ook maar te kopen. Persoonlijk vind ik dat ik korting had moeten krijgen, dankzij mij hebben ze er niet 1, maar 3 verkocht ;)
Maar oké, begrijpelijk, gewoon de 9 euro betaald. En ik had er een nieuwe handtas bij. Er zat alleen 1 nadeel aan: Hij had geen kleine vakjes. Ik heb namelijk best wel wat "handige" troep in mijn handtas. Pleisters, medicijnen, een naaisetje, noem maar op! En aangezien ik niet een uur wil zoeken naar mijn portemonnee stopte ik die troep altijd in een apart vakje in mijn handtas :)

Dus: werk aan de winkel!

Ik wilde dus een klein tasje, voor in mijn handtas, haken. Daar kon ik dan mijn handige troep in steken, en bleef mijn handtas overzichtelijk genoeg om mijn portemonnee te vinden.
Simpel patroon gezocht, wol uit mijn verzameling gehaald, en aan de slag. Het zag er op zich wel leuk uit, maar op een gegeven moment was mijn witte wol op... Het kon net, maar mooi zag het er niet uit. Zat echt overvol, dus dat was niet leuk. Ook was ik op zoek naar een leuke applicatie voor erop. Het liefst iets van roodkapje. Dan paste het bij mijn handtas :) Toen kreeg ik van iemand een geweldig mooie platte roodkapje, een boekenlegger eigenlijk, maar ja, wat plat is, kan ook op een tas :) Ik heb die dan gemaakt, en een klein beetje aangepast dat ze op roodkapje van de sprookjesboom lijkt. Maar ja, ze was wel te groot... maar ze was zo leuk! Nieuwe tas dan maar! De vorige was toch te klein ;)

Ik besloot nu een iets ingewikkelder patroon te nemen. Dan was hij iets breder, en paste er eigenlijk perfect bij. (denk ik) Nieuwe wol gekocht, en een rits, want denk dat dat toch makkelijker is dan een knoop. En ik ben weer begonnen.
Op het eindresultaat zullen jullie nog even moeten wachten, want het is nog niet af :) Heb al veel moeten uithalen omdat ik om een rare reden niet uitkwam... Ik heb ook een hekel aan gesloten kringen. Op de een of andere manier eindig ik altijd met teveel steken :s Dus uiteindelijk maar besloten om de tas in een spiraal te haken ;) dat kan ik wel!

Ik zal al wat voorproefjes laten zien van onderdelen van mijn tasje! (ben er al best trots op)



Dit is het roodkapje dat erop komt. Het patroon kan je hier vinden.









 
Hier komt roodkapje op te zitten, zodat ze nog een beetje opvalt op de tas. Die wordt namelijk ook rood. 
Deze heb ik uit mijn hoofd verzonnen, en is dus geen patroon van. Ik ben zeker dat je er wel 1 kan vinden hoor. 



En de laatste:



Een klein paddenstoeltje voor aan de rits. Het patroon heb ik hier vandaan.





Nu moet ik wel doorzetten. Want mijn chaotische "ik" komt weer boven. Mijn tas is nog niet af en ik ben al super enthousiast over een volgend idee! Het liefst zou ik nu al naar de winkel gaan om de spullen ervoor te kopen en er meteen aan te beginnen. Maar dit tasje is nog niet af, Ik heb nog een sjaal liggen die af moet, ik moet eigenlijk nog een aapje en een koala maken... ARGH! Ik wil meer handen hebben, en een minder chaotisch hoofd. Zijn er meer mensen die dit hebben? Gewoon iets niet af kunnen maken omdat ze razend enthousiast zijn over hun volgende idee? Terwijl ze ook super enthousiast waren over DIT idee?!

1 opmerking:

  1. Heey volgensmij wordt die tas super. Ik heb dat ook ik begon met een sjaal maar toen bleek dat ik ereen kreeg.
    Daarna ging ik een grote bloem maken maar toen kreeg ik het idee voor een ster enz

    BeantwoordenVerwijderen