Pagina's

dinsdag 28 augustus 2012

Koala Sleutelhanger

Eigenlijk wilde ik ondertussen alweer iets nieuws gaan maken voor mezelf, maar gelukkig heb ik zo'n vriend die dan tegen me zegt: Ja maar... je moest toch nog wat dingen maken?

Oja... Dat is waar. Dan zullen we die maar eerst doen en kan ik ondertussen rustig zoeken naar de perfecte wol voor mijn "geheim" beestje.

Oke, allereerst dan de koala voor een vriendin maken. Ik had net een aantal rondjes gehaakt tot ik plots op het besef kwam dat ze voor alles wat los en vast zit wel allergisch is. Dus hup: vragen. En ja hoor, allergisch voor wol. En ik was net begonnen met een wol waar 50% wol in zat.
Maar ergens kwam het goed uit, want ze wilde hem graag als sleutelhanger. En de wol waar ik mee bezig was had haaknaald 3.5 nodig, het patroon 2.5 en volgens het patroon zou hij 10cm worden... Beetje groot voor een sleutelhanger ;)

Gelukkig had ik nog een bolletje hele dunne zilverachtig grijze draad liggen. En ook een hele dunne haaknaald (jammer genoeg zonder handvat, en dat merkte ik wel, zeker zo'n dunne haaknaald, dat hield best vervelend vast.)

Na veel moeite en gepruts had ik alle onderdeeltjes klaar, en was het tijd om hem in elkaar te zetten. Dus, vast spelden en naaien.
En daar ging het weer mis.

Terwijl ik vrolijk het eerste pootje aan het vastmaken was merkte ik opeens een een rode vlek op zijn buik... Wat bleek nu, ik had mezelf geprikt aan een speld, maar had niet door dat die speld er ook echt doorheen gegaan was! Ik was dus aan het bloeden op mijn haakwerk zonder dat ik het doorhad. Nu was de prik zo klein dat hij dicht was zodra ik er eigenlijk naar keek, dus zal het bloed er wel zijn gekomen omdat ik kracht op die duim zette.
Dus ik half in paniek. Het was zo'n friemelwerk dat ik het niet graag opnieuw deed. En bloed is nu niet een makkelijke vlek om eruit te halen. Maar ik ging het toch proberen. Met koud water en een doekje, en dat ging eigenlijk best goed. Wel het hele lijfje gedaan, want ik dacht dat het ging pluizen, en dan heb ik liever een geheel pluizend lijfje dan alleen een klein stukje dat pluist.
Het duurde even tot het lijfje terug droog was (lees: een hele dag) maar daarna VOORZICHTIG alles in elkaar gezet. Neusje en oogjes erop, en klaar was hij!

En hier het resultaat:
 De koala sleutelhanger (schattige huisdieren haken)

Nu moet ik eerst nog een aapje afhaken, en een poesje maken, en DAN! dan kan ik beginnen aan mijn eigen werkje. Ik kijk er erg naar uit. Maar ook nog eerst wol vinden, en veel wolwinkels ken ik (nog) niet. Binnenkort toch eens bij mijn broer langsgaan :) die hebben een echte wolwinkel in de buurt.

1 opmerking: