Pagina's

maandag 3 september 2012

Aapje

Omdat ik nu gelukkig een vriend achter me heb staan die me een beetje in het gareel houd, ben ik begonnen voor het aapje dat ik nog aan iemand beloofd had.
De kleur zoeken was nog een heel gedoe. Echte wolwinkels hebben ze bij ons niet in de buurt, dus zijn we naar Baarle gereden, want daar zag ik dat ze een hobby winkel hadden.
Daar aangekomen bleek dat een best klein winkeltje, waar ze van alles in hebben gestoken! Erg leuk, maar wel krap :)
Ze hadden er ook heel veel wol, maar bruin bleek een lastige kleur. Althans, een soort bruin die ik zocht. Uiteindelijk heeft de lieve mevrouw daar een zakje met uitverkoop kleuren open gedaan om ons 1 bol bruin te verkopen. (ze zaten in een zak met 5 bollen van 100 gram, en in alle boekjes die ik tot nu toe heb... ZO veel bruin wordt er nu ook niet gebruikt) Ook gelijk een haaknaald gekocht, als je dat zo een beetje verspreid dan voel je dat minder in de portemonnee ;)

Het aapje op zich was best makkelijk te haken. Ik gebruikte het patroon uit Amigurumi & more.

Wel heb ik nog getwijffeld over het wel of niet vullen van de pootjes en staart. In het boekje staat namelijk niets over vullen, maar ik heb hem wel met een iets dikkere draad gehaakt, dus alles is wat groter.
Uiteindelijk heb ik de pootjes gevuld, maar de staart niet. Zo is de staart wat buigzamer en de pootjes stevig.

En hier is het resultaat:
Het schattige aapje (Amigurumi & more)

Nu ga ik nog een poesje maken voor mijn nichtje, en dan kan ik weer wat voor mezelf maken! (als er niet ondertussen weer een "bestelling" binnen komt :) )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten