Pagina's

maandag 10 september 2012

Poesje

Ik had ook nog een poesje beloofd aan mijn nichtje. Dus sloeg ik mijn boek open. In het boek Schattige huisdieren haken staan 2 poezen, maar de kitten leek me het leukst.
Ik had nog een pluizige wol van de zeeman liggen dus dacht ik dat dat wel genoeg ging zijn. Maar eenmaal bezig bleek ik toch niet genoeg te hebben. Maar ook kwam ik in het patroon iets tegen dat ik niet volledig snapte.
Het lijf eindigde plotseling in een ronde van 45 steken. Dan staat er bij de afwerking dat ik die dicht moet naaien. Nu ben ik nog maar een beginnend haakster, en dit snapte ik echt niet. Als ik hem dubbel vouw en vast naai, lijkt het helemaal niet meer op een kat. Deed ik dit op de manier dat je de draad door elke voorste lus haalt, en dan aantrekt ging het te hard golven omdat de opening gewoon TE groot was.
Toen zei iemand op het forum dat je het hoofdje er tegen moest haken. Oke, dacht ik, op zich een goede oplossing, dat probeer ik. Maar toen ik dat deed viel het hoofdje er naar mijn idee te ver in, waardoor het er helemaal niet mooi uitzag.

Nu had ik sowieso te weinig wol, dus die middag naar de zeeman om nieuwe te halen. Hadden ze natuurlijk die kleur niet meer!
Dus andere kleur gekocht, maar nu ik toch opnieuw moet beginnen dacht ik, ga ik meteen het andere poezenpatroon maken!
Dat begon stukken beter! Het lijf werd gewoon afgewerkt, kop in orde. En toen de poten en de staart... Het lief was gigantisch geworden, maar de poten zouden maar heel erg klein zijn. Dit vond ik niet zo leuk staan, dus heb ze iets langer gemaakt. Ook heb ik ze onder het lijf gezet, omdat als ik ze ernaast deed zoals in het patroon (dus een liggende kat) leek het let of ze was overreden :).

Al met al is het op zich een schattig beest geworden, maar toch niet helemaal naar mijn zin.

Het resultaat:
 Poesje (schattige huisdieren haken)

Heb ik nu dan uiteindelijk tijd om iets voor mezelf te maken? ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten