Pagina's

woensdag 12 september 2012

Verkleede Panda

Nu dan uiteindelijk iets voor mezelf gemaakt. Zoals sommige misschien al weten ben ik een grote fan van het spel World of Warcraft. Speel het best vaak, heb alle boeken gelezen en ga zo maar door.
Nu was ik al een tijdje aan het denken om iets te maken wat daar mee te maken heeft. Dus ik op zoek gegaan, maar je vind bijna geen patronen. Je hebt een heartstone, een baby ravasaur, maar meer zag ik eigenlijk niet. Wel zag ik verschillende mensen zelf iets maken, maar dan zonder patroon. Dus dacht ik bij mezelf, misschien kan ik dat ook!
Dan nog bedenken wat. Ik wilde een beetje origineel zijn, want Deathwing en Moonkins had ik al voorbij zien komen. En toen dacht ik er aan.
Binnenkort komt er een nieuwe uitbreiding van het spel, en komt er een nieuw mannetje bij. De Pandaren. En hoe je het ook went of keert, voornamelijk toch wel: Pandaren monks.
De Pandaren monk uit World of Warcraft
Dus ik ging aan de slag. Een aantal basis dingen opgezocht, zoals, hoe het beste voetjes maken, een leuk snuitje enzovoort. Maar er zat meer werk in dan ik voornamelijk dacht! Je vind namelijk wel voorbeelden van voetjes, en oortjes, en snuitjes, maar dat past niet samen! Je moet het passend maken, en daar zit best wat rekenwerk, proberen, uithalen, opnieuw proberen etc. in!
Ik heb het wel allemaal meteen opgeschreven, mocht ik het dan nog eens willen maken, hoef ik dat niet allemaal te doen!
Mocht iemand dus het patroon ook willen, stuur me een mailtje, dan stuur ik hem wel op. Het is wel mijn aller eerste zelf geschreven patroon, dus ik hoop dat hij duidelijk genoeg is voor iedereen :)

Toen ik het lijfje en het hoofd af had wilde ik hem eigenlijk al wegleggen. Hij zag er lang niet uit zoals ik hem in mijn hoofd had. Gelukkig heb ik een vriend die dan zegt: Ja, ik kan me niet inbeelden dat iets er leuk uit ziet als het geen armen heeft. Maak gewoon de armen, en zie dan of je verder gaat of niet.
En zo gezegd zo gedaan. Met armen en haar zag ze er al stukken beter uit! En kon ik beginnen met de versieringen. Dat was nog niet zo makkelijk. Mijn enige borduurervaring is kruissteek. Dus wat youtube bekeken, en toch maar iets proberen.
Het resultaat vind ik voor een eerste keer echt goed meevallen! Als je van dichtbij kijkt ziet het er niet zo professioneel uit, maar wie kijkt er nu van dichtbij :) en dan nog: ik ben niet professioneel! :D

Maar hier is het resultaat! Ik ben er zelf erg trots op!

Nogmaals: Als je hem zelf ook wilt maken, stuur me een mailtje, dan stuur ik het patroon op. Wel heb ik dan graag dat ik na afloop een foto krijg, zodat ik kan zien hoe anderen hem gemaakt hebben :)

Ps. De Engelse versie heb ik nu op Ravelry staan en kan je hier downloaden. Wil je de Nederlandse liever, stuur dan toch dat mailtje maar ;)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten